Klantgericht schrijven: 10 meestertrucs


Doe uw lezer... lezen – de 10 meestertrucs in 4 webinars
#210521
Webinar | Marketing en communicatie

Introductie

Portiskills en Schrijfdokter Wim Van Rompuy. Een geslaagd partnership. Dit is wat onze deelnemers vinden van de opleiding:

Doen lezen in een wereld die snel schakelt (open class workshop)

Best confronterend, maar ook léuk! (bedrijfsinterne training)

Zot zeg hoeveel beter die tekst wordt! (bedrijfsinterne training)

Omschrijving

Doe uw lezer... lezen! De 10 meestertrucs in 4 webinars'!

Ontnuchterend: de modale lezer zit echt niet te wachten op uw communicatie. Moderne, gehaaste klanten doorploegen uw commerciële of informatieve teksten niet voor hun plezier. Nee, zij zijn lui. Zij eisen instant info die er voor hen toe doet.

U steelt tijd die zij aan iets anders willen besteden. Hoe u daarin slaagt? Door hen op hun wenken te bedienen met de inhoud, vorm en stijl van uw tekst. Alleen dan rijft u klanten binnen. Vervult u hun basis-leesbehoeften niét? Dan schuift u hen door naar uw concurrent. Aan u de keuze.

  • Waarop kicken de doorsnee lezers? Waardoor haken zij af?
  • Hoe verleidt u hen om voort te lezen? Om niet weg te klikken?
  • Wanneer reageren zij op uw aanbod?

 

In 4 webinars van 1,5 uur krijgt u alle kennis aangereikt om een goede van een minder goede tekst te onderscheiden. U leert de 10 meestertrucs die u een vlekkeloze tekst garanderen.

Wilt u uw kennis meteen omzetten in kunde? Kies dan voor de workshop "Klantgericht schrijven: doe uw lezer... lezen"  

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor iedereen die schrijft. Commercieel of informatief. Scherm of papier.

Heel wat schrijfvormen komen aan bod: mailing en e-mail, webtekst en social media post, blog en persbericht, uitnodiging en interne nota, offerte, ...

Methodologie

4 live webinars van 1,5 uur.  

klantgericht-schrijven-1-4_2021-521.jpg

Programma

  • inhoud (overtuig met ultieme argumenten en ontmijn sluimerende bezwaren)
  • Vorm & stijl (bied hapklare tekstporties en entertain uw luie lezer)

Besef dat u tijd steelt

Leaflet of e-mailing, webtekst of nieuwsbrief, bedrijfsmagazine of persbericht: waarom lezen klanten, journalisten of collega's ze niet? Omdat het tijd kost: tijd die u van hen steelt. Tijd die zij niet willen besteden aan warrige inhoud in een doodgraversstijl. Vinden zij dat u te lui was om alles voor te kauwen? Dan haken ze af - en terecht.

Bespeel inhoud, vorm en stijl

Belandt uw brochure in de papiermand? Wordt uw persbericht genegeerd? Blijft uw e-mail onbeantwoord? Dan treft uw lezer geen schuld: u ging als schrijver in de fout.

Dat is een harde diagnose, ja. Maar ook hét inzicht dat u op het goede pad zet: maak het uw luie lezer gemakkelijk. Dan beloont hij u en brengt uw communicatie meer op dan ze kost - op papier en elektronisch. Dan lezen uw collega's uw mails plots wel. En blijven uw prospecten die in Google op uw webpagina klikken, er wel hangen om te bestellen.

Grijp u vast aan 101 handvaten

Verwacht u ronkende theoretische modellen? Een vijftienstappenplan? Neem dan niét deel aan deze workshops. Kijkt u uit naar 101 hyperconcrete handvaten waarmee u meteen aan de slag gaat? Naar 10 testjes die u dodelijk precies vertellen of u de luie lezer over de streep trekt? Schrijf u dan meteen in: u zult het zich niet beklagen. Beloofd!

Stel elke tekstvraag in de chat

Geen tekstvraag zo gek of moeilijk, of uw trainer beantwoordt ze. Laat u dus gaan!

"Zoals Wim, de Schrijfdokter, mij heeft geleerd en volgens de 'Piramide stijl': Ontzettend leuke interactieve webinar.

Eigen tekstvoorbeelden doorsturen, die Wim individueel en in groep bespreekt en je bijkomend nog tips geeft... Beter kan je het toch niet hebben? Zo gepersonaliseerd en toch nuttig voor iedereen, ongeacht uit welke sector je komt.

Be brief. Be bright. Be gone. Thank you Wim''

Erico Remtula

Import Customer Service Supervisor ICL